چگونه سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم

چگونه سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم

چگونه ورزش ممکن است روی سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد

آیا ورزش به توانایی بدن ما در مقابله با عفونت و ویروس کمک می کند یا مانع آن می شود؟

در زمینه شیوع کروناویروس رمان ، این سؤال فوریت پیدا کرده است و همچنین به لطف تحقیقات اخیر ، پاسخهای مناسبی دارد.

چگونه سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم

آخرین تحقیقت نشان می دهد که تناسب اندام سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند

حتی یک تمرین ساده می تواند توانایی ما در مبارزه با میکروب ها تقویت و بهبود بخشد.

اما برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که انواع و میزان ورزش ممکن است در نحوه تأثیر ورزش بر پاسخ های ایمنی ما تأثیر بگذارد.همیشه ورزش بیشتر لزوما بهتر نیست.

محل تمرین نیز می تواند مهم باشد.میزان گرمی سالن ورزش و عدم آلودگی آن

با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی در این روزها بهتر است داخل خانه ورزش کنید

آنچه در ادامه می خوانید ، مروری بر وضعیت دانش امروز در مورد چگونگی تعامل ورزش با سیستم ایمنی بدن ما و اینکه آیا حتی با وجود شیوع موارد جدید ویروس کرونا باید برنامه ریزی کنیم تا فعال بمانیم

بسیاری از ما که ورزش می کنیم از دوستان شنیده ایم که ورزش شدید ، سیستم ایمنی بدن ما را مختل می کند و ما را به سمت بیماری می برد.

جان کامبل ، استاد علوم بهداشت دانشگاه می گوید ، این مطلب در اواخر دهه ۱۹۸۰ اعتبار کسب کرد

نتیجه مطالعات نشان می دهد که “دویدن ماراتن باعث افزایش علائم عفونت در بین دونده ها در روزها و هفته ها پس از مسابقه می شود.”

اما بعداً مشخص شد که این مطالعات به تشخیص خود دوندگان اعتماد زیادی داشته است.

در آزمایشات دونده ها ماراتن پس از مسابقه ، تعداد معدودی نشان داد که دارای عفونتهای تنفسی واقعی است.

درعوض ، بیشتر آنها دچار تحریکات هوایی یا سایر شرایط غیر عفونی شده بودند.

مطالعات بعدی نشان داد که دوندگان ماراتن و سایر ورزشکاران با استقامت ، در حقیقت ، روزهای بیماری سالانه را گزارش می کردند و سیستم ایمنی بدن آنها با ورزش تقویت شده است.

چگونه سیستم دفاعی بدن را تقویت کنیم

در مطالعه‌ای که سال گذشته منتشر شد ، موشهایی که دارای تمرین ورزشی بودند ، بلافاصله پس از یک تمرین شدید ، با میکروب تزریق شدند، که بهتر از حیوانات بی تحرک با عفونت مبارزه کردند.

در بخش بزرگی ، تجزیه و تحلیل مولکولی اضافی نشان داد ، زیرا سلولهای ایمنی بدن آنها در داخل خانه قرار گرفته و خوشه بندی می شوند.

در اطراف پاتوژنها ، در حالی که همان سلولها بیشتر در بافتهای حیوانات غیرفعال پراکنده شده بودند.

به طور کلی ، این تحقیق در مورد ورزش و سیستمهای ایمنی بدن به ما می گوید که هیچ مدرک قابل استناد که نشان دهد ورزش به طور مستقیم شانس ابتلا به هر نوع عفونت ویروسی را افزایش می دهد ، وجود ندارد،

بنابراین ، علی رغم نگرانی در مورد کرونا ویروس ، ورزش بی خطر است.” ، در حقیقت احتمالاً خطر ابتلا به عفونت کاهش می یابد.

البته مراقب باشید

اگر شما کم ورزش می کنید ، حالا لحظه ای ایده آل برای شروع یک روال تمرینی جدید بسیار بلندپروازانه و خسته کننده نیست .

جفری وودز ، استاد کینزیولوژی و سلامت جامعه ، که می گوید: “منصفانه است که بگوییم افزایش زیاد در شدت ورزش و یا مدت زمان طولانی ، به ویژه در افرادی که جدیدا ورزش می کنند ، می تواند اثرات منفی گذرا بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد.”

بهداشت اساسی و عقل سلیم را نادیده نگیرید. دست ها را قبل و بعد از ورزش بشویید. اگر احساس خوبی ندارید ، تمرینات خود را کوتاه کنید.

ازورزش نزدیک افراد مشکوک سرفه خودداری کنید.

قبل از استفاده ، یک دستمال مرطوب کننده را روی تجهیزات بدنسازی بکشید.

Written By

محمد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *